CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 19, 2011

Di mana...di mana... di mana...

Masih ada kah cinta yang sejati sesama manusia di saat dunia bagai menuju pengakhirannya?? Ya Allah.. izinkan aku meraihnya... berikan lah aku.... dia yang bakal membawa aku... kepada syurgamu... Amin...

Benar.... aku masih lari berlari ke sana sini... mencari cinta yang sejati yang hakiki... sebagai asas untuk aku bina keluarga dari ikatan perkahwinan yang sah... Bermcm yang aku lakukan... untuk aku buktikan cinta aku tiada galang gantinya... cinta sampai mati...

Dalam pencarian... memang terlalu banyak halangan... terlalu banyak hasutan...terlalu banyak godaan... dan dalam menimbang-nimbang... pengalaman dan kata-kata orang tua... jika sudah ketentuan...pastinya dipermudahkan segala ranjau dan duri yg berbisa..yang merentangi...

Ya Allah.. jika dia benar untukku... dekatkanlah hatinya dgn hatiku... jika dia bukan milikku...damaikanlah hatiku...dengan ketentuanMu.... Aku mengaku.. hingga tahap ini... kadang-kadang aku merasa goyah...merasa hilang keyakinan... untuk meneruskan perjalanan... terasa banyak lalang yang mengasari aku di kiri kanan... terasa taufan yang menghembus kasar ke muka... terasa banyak belikat yang melibas di badan... terasa bisa duri-duri yang aku terpijak tanpa aku sedari.... Ya Allah... aku juga manusia... aku punya hati... aku punya rasa.... Kadang-kadang aku juga menurut kata hati...aku juga menurut deria rasa... aku juga akan hilang pertimbangan....

Ya Allah, jika aku ditakdirkan bergelar isteri di hayat hidupku.... bimbinglah aku... tunjukkan lah... dengan hidayah..... sesungguhnya aku tidak mahu tiap langkahku sumbang... tiap niatku terhasut oleh bisikan syaitan... dan tiap-tiap kemahuan ku berlandaskan perasaan duniawi... Ya Allah... aku sangat pasti dengan janji Mu... pilihlah mana-mana pintu syurga jika taat pada suami... taat pada perintahMu.... Sesungguhnya... aku takut melihat contoh contoh yang berada di hadapan mata....

Ya Allah...jika cinta ini benar... jika dia benar.... permudahkan rintangan...tunjukkanlah jalan... Jika tidak....berilah keyakinan untuk aku melalui detik detik sukar... dan berilah jalan untuk aku menjauhinya... sungguh rasa ini terlalu kuat... dan aku sangat takut jika ia memudaratkan diri aku sekali lagi... dan memberi keburukan pada keluarga masing-masing... Ya Allah sematkanlah di dasar hatinya.... agar dia sentiasa tahu.. agar dia sentiasa ingat....apa yang ada dalam hati aku... sesungguhnya aku hanya mahu yang terbaik untuk dirinya walau ia bakal melukakan diri aku sendiri.... Ya Allah.. sesungguhnya aku hanya tau meminta-minta... dan tidak pula tahu aku membalas tiap pengharapan yang aku terima... Ampuni lah aku... Amin ya rabbal alamin...



No comments:

Post a Comment