CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 28, 2011

Suara hati...

Mengapa harus aku cinta?Benarkah rasa cinta ini... Benarkah apa yang aku lakukan ini... Apa yang aku harapkan dari rasa cinta ini... ????????????????????????????????????????? Dan tiada jawapannya....

"Allah hanya berikan apa yang kita perlukan... bukan apa yang kita harapkan.... " Aku sentiasa ingat pesanan teman ku ini.... and kerana ayat ini juga...banyak persoalan yg menjadi tamu VVIP di segenap ruang minda... Mungkin aku sudah terlalu lebih mengharap???

Dan setiap kali tiba hujung minggu akan penuhlah juga soal jawab...meja perbincangan di sana sini... antara aku dan dia... seperti selalunya... Dan inilah yang menjadi kekuatan... pada hubungan kami... dari mula hingga ke hari ni... And seperti biasa... tetap juga aku teguhkan pendirian ku yang dulu kini dan selamanya... BOHONG bererti melakukan kesilapan...atau menyembunyikan sesuatu... bukan mencari salah... kerana aku juga begitu... bukan lah tidak pernah berbohong... bohonglah aku kalau aku mengatakan tidak... Yang aku tegaskan di sini... mungkin berbohong untuk menjaga hati... tetapi bila aku sudah tahu...kenapa perlu merahsiakan lagi?? Aku cuma tahu kenapa... apa perlunya... itu sahaja... Seboleh mana kita berbohong... kita rasa pandai...jika Allah ingin org lain tahu...tetap juga.... Dan aku sendiri tidak tahu... kenapa aku asyik tahu... even seboleh mana dia cuba merahsiakan.... terutama pasal SI GADIS itu... si GADIS yang pernah mencaci sifatku yang seperti V.A.V.I.... saya masih ingat ayat itu.. dan sampai mati saya tidak pernah lupa... kerana mak abah saya tidak pernah mendidik anak-anaknya... menjadi sedemikian.. dan sementelah pulak tidak arif sifat-sifat mereka... and Tuhan juga tidak menjadikan SESEORANG untuk menjadi SEEKOR?? Adakah anda terlalu agung hingga mampu menilai darjat darjat...kategori kategori makhluk hidup yang telah di cipta ulung oleh ALLAH S.W.T??

SI GADIS? Bukan aku membencinya... cuma aku benci pada kelakuannya... Dari hari pertama... bila SMS nya yang terstore di phone aku dengan tidak sengajanya...mungkin network synchronization yg de delay... terus aku.... tidak pernah mempercaya tiap-tiap baris kata darinya... kerana aku pernah bertanya...pernah juga... mintak confession darinya... tapi katanya...adalah negatif semata-mata... And aku melakukan ujian..mahu menduga kebenaran kata-katanya... seperti jangkaan...seperti yang di duga.... Salah saya hanya mengambil dia menjadi seseorang yang penting dalam hidup... menjadi seseorang saya yang terlalu dekat di hati... Tetapi bukankah saya bertanya anda dahulu? Terlupakah anda? Aku tidak marah... kerana perasaan itu fitrah..aku tidak boleh menghalang nya dari rasa demikian tetapi kenapa harus berdusta...bertopengkan kata-kata di hadapan semua orang... and pandai pula berkata perihal aku dan dia... Mahukah dia aku mempamerkan... segala SMSnya...segala IMnya... dan gambar-gambar kejadian... Dan mungkin masa itu baru dia mahu berhenti... tetapi itu bukan aku... yang boleh membalas... semua kebaikan... semua kejahatan... bukan aku...tetapi Allah... maka aku biarkannya sahaja... Dan aku bukan mahu mengendahkan dia... tetapi aku hanya perlu tahu... kepastian... keyakinan aku terhadap misi misi aku terlaksana.... mengikut rancangan.. GADIS... saya tahu perjumpaan anda dan dia... cuma saya tidak mahu menghadirkan diri tika itu... sebab apa yang kelihatan di mata.. belum tentu sama apa yang terlintas di hati.... kerana setiap perkara ada penjelasannya... kalau saya berniat jahat... kalau saya berasa cemburu... kalau saya menurut hati... saya akan hadirkan diri saya.... mungkin juga saya boleh membawa bersama ahli kerabatnya... Apakah yang anda lakukan masa itu? Seperti saya katakan... tiap-tiap sesuatu itu ada penjelasan... and tiap-tiap orang masih ada maruah dan aib utk dipertahankan.... Maafkan saya.... lebih banyak saya tidak cuba hendak tahu... tetapi lebih banyak pula yang saya tahu... Dan sebenarnya.... bukan lah anda sahaja....yang hadir dalam hidupnya... tapi saya tahu... dia perlukan teman...dia perlukan rakan... dan saya tidak pernah ada halangan untuk itu selagi kejujuran yang jadi batasan dan paksinya.... Sementelah itu, saya tidak tahu kenapa saya harus tahu semua-semua ini... dan untuk apa saya perlu tahu....saya masih tidak tahu...dan sekarang saya sedang cuba untuk tahu..... satu persatu....


*** be rite back...

Aku tidak perlu takut apa yang hendak dia perkatakan...kerana entri ini bukan untuk dirinya... tetapi untuk aku yang mencari hikmah dari apa yang telah dipertunjukkan... dipertontonkan.. dan jalan yang sudah terbentang di hadapan aku... Dan yang aku tahu.... aku yakin dan pasti... jika tidak bersalah... apalah yang perlu ditakutkan... apalah yang perlu... di selindungkan... Mungkin kita berjaya... menipu keseluruhan manusia yang ada di muka bumi... tapi... berjaya kah kita menipu Allah yang satu??

Yaa... perasaan itu subjektif... terlalu sukar untuk ditafsirkan...terlalu sukar untuk dimengertikan... Adakalanya.... kita berperasaan sepatutnya dan juga terlebih perasan! Golongan perempuan mungkin terlalu ramai mendiami muka bumi tika ini... hingga kadangkala menjadi bahan senda.. bahan gurauan.. bahan hiburan.... bahan eksperimen... Moga aku tidak tersenarai dalam top list carta pujaan sirap untuk tujuan ini... Jika ianya terjadi... Milan darling... bersedialah.... dengan kekuatan bulan akan menghukummu....
sebab saya selalu rasional.... menangani masalah ini... tapi pernah juga saya hilang konsentrasi...kerana soal ini...itu memang saya akui... Tapi sekarang saya sudah tahu... everything...must come together with the prove.... dan maka dengan itu... takkan ada syak wasangka.... dan membuta tuli perasaan bebukan.... Am i rite? Tetapi, aku percaya hukum karma.. Apa yang anda lakukan... apa yang anda berikan...hari ini... akan diterbalikkan.... akan didatangkan dalam kehidupan anda hari esok... Tanya sebab pokok... apa sebab goyang ?? :)

Apa yang bermain dalam minda... dalam hati... dan aplikasi perbuatan seharian pada rasa cinta ini...hanya satu... Mahu melihat dia berjaya.... mahu melihat dia menjadi seseorang... mahu melihat dia menyambung pendidikan.... mahu melihat dia mempunyai kerjaya... mahu lihat dia mengapai cita-cita... mahu dia menjadi anak yang menjaga ibunya yang keseorangan.... hanya itu.... Jika ini yang menjadi salah erti dari pandangan mata.. dari pandangan hati... orang lain mahupun dia... terserah... Kerana aku tahu... Allah tahu apa yang terlintas dalam hati aku... dan aku merasakan jalan-jalan yang terbentang memudahkan aku... untuk memastikan kosentrasinya tidak beralih arah... dan fokus prioriti nya pada hal ini... dan Alhamdulillah... aku di berikan kekuatan...kesabaran....yg adakalanya hilang juga dari diri.... dan walaupun terpaksa menggunakan... pertahanan terakhir.... airmata..... dan moganya.... harapan ini.... menjadi kenyataan.. dan jika masa itu...dia tidak memerlukan aku lagi... aku redha... kerana aku tahu... aku telah cuba sedaya upaya melakukan yang terbaik.... dan kalau dia pergi pun... pastinya... dia pergi untuk yang lebih baik... then kenapa aku nak stop dia...

Cuma kebelakangan ini... sering aku bertanya pada diri sendiri... apa akan terjadi selepas semua ini terlaksana... dan akhirnya aku mendapat jawapan.... tawakal dan berserah..... setelah usaha dan daya.... pastinya... ada jalan yang akan terbentang... kerana kasih sayang Allah itu melimpah ruah...dan tidak dapat dibandingkan dengan apa yang ada di muka bumi ini.... dan DIA tidak akan memberikan dugaan kepada hambanya lebih dari kemampuannya... dan aku sangat sangat yakin hal ini... Dan sayangku Milan Milan.. Mia Muzovic.... apa yang aku lakukan sejak dari dulu hanya kerana satu... ATAS NAMA CINTAKU... AMERHANI.... dan dikau juga tahu... sangat-sangat tahu... semua ini tidak bermotifkan apa apa profit untuk diri ku...mahupun politik!

Maka dengan itulah... marilah berkerja...dan janganlah lupa... Hadapi semuanya dengan senyuman!! :)

No comments:

Post a Comment