CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 27, 2015

CMD MERAWAT PENYAKIT GOUT


Kita pandai sebut penyakit gout tapi kite sebenar pon xtahu dan xfaham penyakit gout tu disebabkan oleh apa dan mengapa !!
Meh kite belajar teori sains sikit harini...
Gout ialah satu penyakit yang diakibatkan oleh peningkatan asid urik di dalam darah. Apabila tahap asid urik dalam darah ini terus meningkat, sebahagian asid urik ini akan membentuk “kristal asid urik” pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan sendi ini mengalami sakit, sukar di bergerak, pembengkakan dan inflamasi. Gout selalunya menyerang sendi pada ibu jari kaki seperti gambar.
Asid urik adalah satu bahan hasil pemecahan sel-sel tua yang mati (DNA dan RNA) yang berlaku di dalam hati. Asid urik juga dihasilkan apabila manusia mengambil makanan yang tinggi kandungan protinnya seperti daging. Protin akan diuraikan kepada asid amino dan sebahagian asid amino yang berlebihan akan diuraikan kepada asid urik. Dalam bahasa mudah, asid urik adalah hasil penguraian sel yang mati serta dari makanan yang diambil.
Jadi bila asid urik tinggi cmne nak buat ???
Caranya anda boleh titiskan cmd dalam minuman / makanan anda...
Kenapa cmd ???
Kerana cmd berfungsi untuk meneutralkan segala acid dan toksik yg tidak diperlukan oleh badan..
Cmd adalah titisan air dari Mata Air Great Salk Lake. Tasik ni berada 1000KM jauh dari bandar.. Tiada pencemaran, di kelilingi gunung. Air hanya masuk tapi tak mengalir keluar. Begitu hebat ciptaan Allah. Air dari tasik ini lah yang berkhasiat untuk kita gunakan dan amalkan dalam kehidupan seharian kerana ianya kaya dengan mineral makro dan mikro yang pekat. Air tasik ini diekstrak dan disejat secara solar dan ditapis dan di pasteur secara semulajadi.
Ok boleh faham setakat ni ??

Sebarang pertanyaaan sila ajukan kepada saya: 

Ani Hani
☎️ 018-9136589 ☎️
www.facebook.com/anizulha
IG: sihat_bersama_CMD












No comments:

Post a Comment